Wat betreft opnemen.
Hallo,
ik zou graag zelf een opnamestudio willen beginnen op onze zolder, maar ik weet niet wat ik zou moeten gebruiken om de hele mikmak op te nemen. Ik heb een programma gedownload maar daar kom ik niet wijs uit. Het liefste doe ik het via de computer maar ik ben bang dat ik dan helemaal gek wordt. Wat kan ik gebruiken om het op te nemen zonder computer?
Laat je niet al te snel gek maken door bepaalde software programma's, ze zijn vaak makkelijker in het gebruik dan je zelf denkt en afhankelijk van wat je er precies mee wilt doen, vaak sneller en handiger dan bepaalde hardwareapparaten. wat wil je precies gaan doen op je zolder? probeer wat specifieker te zijn in het stellen van je vragen zodat ook de eventuele antwoorden wat gerichter worden op je einddoel.
Zelf werk ik naast de computer, ook met een digitale 8 sporen recorder. Deze zijn tegenwoordig niet zo duur meer en geven een goede kwaliteit. Overigens ben ik het met Rob eens dat opnemen met de computer moeilijker lijkt dan het is. Ik weet niet met welk programma je werkt, maar met een boek erbij en veel proberen kom je een heel eind. Er kan weinig fout gaan. Zeker met goede pluginns erbij zijn de mogelijkheden haast onbeperkt.
Gr, Success, Ben Moes www.empromuziek.nl mailto: info@empeomuziek.nl